Vägledande riktlinjer

Nedan finner du våra vägledande riktlinjer för hur vi bemöter våra kunder vid ärenden gällande betalning av fakturor och hantering av fordringar:

  • Vi respekterar våra kunder och deras personliga situation.

  • Vi bemöter alla våra kunder på ett personligt och professionellt sätt.

  • Det är kundens situation som avgör vilken lösning vi erbjuder, inte vem kunden är.

  • Vi är lösningsorienterade och försöker, så långt det är möjligt, erbjuda anpassade betalplaner. I enskilda fall behöver dock hjälpen komma från annan part än Vattenfall. Vi ger vägledning till vem kunderna kan vända sig till.

  • Vi informerar tydligt kunden om de villkor som gäller vid en överenskommen betalplan, och vad som sker om planen inte följs.

Chattbot Elliot Skriv ditt meddelande här Frågor? Chatta med mig Något gick fel. Vi arbetar på det. Vill du rensa din chatthistorik Ja